Wewnętrzne zasady oceniania

     Wewnątrzszkolny regulamin oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w Szkole Podstawowej Nr 2 im.Marszałka Józefa Piłsudskiego w Tomaszowie Lub. został opracowany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 373) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (Dz. U. z 8 sierpnia 2017 r. poz. 1512) i Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 kwietnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (Dz. U. z 2 kwietnia 2019 r. poz. 625).
2. Zasady oceniania religii (etyki) regulują odrębne przepisy.
3. Regulamin stanowi integralną część Statutu Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Marszałka
Józefa Piłsudskiego w Tomaszowie Lubelskim. Wewnątrzszkolnemu regulaminowi oceniania, klasyfikowania, promowania oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów podlegają wszyscy uczniowie klas
I-VIII Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Tomaszowie Lub.
Ocenianiu podlegają:
a) osiągnięcia edukacyjne uczniów,
b) zachowanie uczniów.
2) Zasady oceniania religii (etyki) regulują odrębne przepisy.
2. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności
w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach, i realizowanych w szkole programów nauczania,
uwzględniających tę podstawę oraz formułowania oceny tych osiągnięć.
3. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad
współżycia społecznego i norm etycznych.
4. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
5. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowania
oraz postępach w tym zakresie,
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu,
4) dostarczanie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia,
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Ocenianie bieżące ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez
wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
6. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i końcoworocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz
informowanie o nich uczniów i rodziców (prawnych opiekunów),
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania,
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych i końcoworocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej i końcoworocznej oceny zachowania według przyjętej skali,
4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych,
5) ustalanie warunków i trybu poprawienia śródrocznych i końcoworocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz końcoworocznej
i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia,
6) określanie warunków przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych,poprawkowych i sprawdzających,
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom)informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia.
7. Wszyscy nauczyciele klas IV-VIII stosują jednolitą skalę ocen bieżących, śródrocznych i końcoworocznych określoną niniejszym regulaminem.
8. W przypadku, jeżeli zajęcia edukacyjne odbywają się w danym roku szkolnym tylko w jednym półroczu ocena śródroczna jest automatycznie oceną roczną.
9. Określenie roczna odnosi się do ostatniej oceny klasyfikacyjnej ustalonej w danym roku szkolnym.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 kwietnia 2021 11:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Waldemar Kulik
Ilość wyświetleń: 577
31 marca 2022 11:18 (Waldemar Kulik) - Zmiana treści zakładki.
31 marca 2022 11:02 (Waldemar Kulik) - Zmiana treści zakładki.
07 kwietnia 2021 11:23 (Waldemar Kulik) - Dodanie nowej zakładki.